Ίνες

Οι φυτικές ίνες δεν ανήκουν στα «θρεπτικά συστατικά», αποτελούν όμως σημαντικό συστατικό της διατροφής μας. Είναι πλούσιες σε κυτταρίνη και πηκτίνη και ανήκουν στους σύνθετους υδατάνθρακες.
Υπάρχουν δύο τύποι φυτικών ινών, οι διαλυτές και οι αδιάλυτες. Οι πρώτες διαλύονται στο νερό για τον σχηματισμό ενός υλικού που μοιάζει με τζελ και πιστεύεται ότι μειώνουν τη χοληστερόλη και το σάκχαρο. Καλές πηγές διαλυτών φυτικών ινών είναι η βρώμη, το κριθάρι, τα φρούτα, τα λαχανικά και τα όσπρια (φασόλια, φακές, ρεβίθια).
Οι αδιάλυτες φυτικές ίνες δεν διαλύονται στο νερό, διαπερνώντας το πεπτικό σύστημα κυρίως άθικτες. Τόσο τα δημητριακά ολικής αλέσεως όσο και το ψωμί ολικής αλέσεως είναι πλούσιες πηγές αδιάλυτων φυτικών ινών

Οι κύριες επιδράσεις των φυτικών ινών στον οργανισμό οφείλονται στους εξής τομείς:

-Λειτουργία του εντέρου  
- Μείωση πιθανότητας δυσκοιλιότητας και άλλων εντερικών διαταραχών
-Επίπεδο γλυκόζης στο αίμα
-Επίπεδο χοληστερόλης στο αίμα
- Πρόκληση αισθήματος κορεσμού

 

Το ψωμί είναι ο πιο βασικός τρόπος εισαγωγής ινών στη διατροφή μας  και παρέχει το ένα τέταρτο της ημερήσιας πρόσληψης ινών. 

Το ψωμί ολικής άλεσης περιέχει περισσότερες ίνες από ότι το λευκό ψωμί. Έξι φέτες ψωμιού ολικής άλεσης παρέχουν περισσότερο από 70% της μέσης απαιτούμενης πρόσληψης ινών για ενήλικες.